16 Ocak 2015 Cuma

Skype’ın can sıkıcı reklamlarını engellemek

Microsoft’u özellikle son zamanlardaki rahatsız edici tutumları dolayısıyla sıklıkla eleştiriyorum. İnsan odaklı yaklaşımlarını her geçen gün kaybediyor gibiler. Daha çok “Ne yapsak nasıl yapsak da tüm kullanıcılar üzerinden çok fazla para kazansak” gibi bir tutuma sahipler ve yılların MSN’ini bitirip kullanıcıları Skype kullanmaya zorlamalarının altında da temel olarak bu tutumun yattığını düşünüyorum.
Evet, elbette ticari bir firmanın para kazanmayı amaçlamasından daha doğal bir şey olamaz ancak her işin de bir yolu yordamı vardır. Tutup sohbet penceresinin üzerine 728×90’lık öküz gözü kadar reklamlar koymak bence hiç mantıklı bir yol değil. Hareketli, yazışma sırasında sürekli dikkat dağıtan bu reklamları ben şahsen çok rahatsız edici buluyorum ancak böyle bir hizmeti ücretsiz olarak verdiklerini düşününce kabul edilebilir olmadıklarını da söyleyemem tabi.
Ne var ki tek sorun reklamların kendileri değil. Son zamanlarda kullanıcı deneyimini baltalamak adına çıtayı yükselttikçe yükseltiyorlar. Bir çeşit hata eseri midir yoksa kasıtlı olarak mı yapıyorlar bilmiyorum ancak, kişi listenizdeki bir ismin üzerine tıklayıp sohbet penceresini açtığınızda, pencerenin üzerindeki reklam alanı yenilenirken yazı yazdığınız alan focusout oluyor. Yani imleç normalde olması gerektiği gibi yazı girilen yerde bulunmuyor ve siz yılların alışkanlığıyla yazı yazmak için klavyenin tuşlarına bastığınızda sanki komut göndermişsiniz gibi saçma sapan şeyler açılıyor.
Microsoft, bu beladan kurtulmak isteyen kullanıcıları reklam bulunmayan ücretli versiyona geçmeye, yani para ödemeye teşvik ediyor. Ben ise şimdiye kadar Skype’ın ücretli versiyonunu kullanmayı hiç düşünmedim çünkü böyle bir şeye ihtiyaç duymadım. Birileriyle iletişim kurmak istediğimde cep telefonumla aramayı veya vatandaş yurtdışında ise e-posta göndermeyi tercih ediyorum. Skype’ı ise sadece ofis içi yazışmalarda kullanıyorum ve bunun için de gidip Microsoft amcaya her ay para ödemek esasen hiç işime gelmiyor.
Nedeniniz her ne olursa olsun Skype’ın can sıkıcı reklamlarından, mümkünse para ödemek zorunda kalmadan kurtulmak istiyor olabilirsiniz ve güzel olan şu ki an itibariyle bu mümkün. İleride ne olur ne biter bilinmez ama bir süre için de olsa kafanızın rahat etmesini istiyorsanız aşağıda anlatacağım son derece basit tekniği kullanabilirsiniz.

Skype reklamlarını engellemek

1. Öncelikle Internet Explorer’ı açın. Sağ üst kısımda bulunan “Araçlar” simgesine ve açılan menüden “Internet Seçenekleri” seçeneğine tıklayın.
2. Karşınıza çıkan Internet Seçenekleri penceresi üzerinden sırasıyla “Güvenlik > Yasak Siteler > Siteler” adımlarını takip edin.
3. “Bu Web sitesini bölgeye ekle” yazısının altında bulunan inputa https://apps.skype.com adresini yazın ve hemen yanındaki “Ekle” butonuna tıklayın. Açtığınız tüm pencereleri “Kapat > Tamam” butonları aracılığıyla kapatın ve daha sonra Skype uygulamasını tamamen kapatıp tekrar açın.
Bu işlemlerin ardından Skype’ınızı reklamlardan arınmış biçimde, inci gibi kullanmaya başlayabilirsiniz. En azından Microsoft mevzuya uyanıp bir şekilde önlem alana kadar kafanız rahat eder.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder