16 Ocak 2015 Cuma

Facebook’un messenger uygulamasını yüklemek zorunda değilsiniz

Bu anlık mesajlaşma konusunu oldum olası hiç sevmemişimdir. Ne Gtalk (gerçi adı Hangout oldu sanırım) ne WhatsApp ne de bu kategoriye giren başka herhangi bir uygulamayı kullanmıyorum. İşyerindeyken ofis içi yazışmalar için Skype’ı kullanıyorum o kadar, onu da evde açmıyorum zaten. Evet atomu parçalamıyor veya ölümcül hastalıklara çare aramıyorum ancak kendimce haklı olduğum nedenlerle zamanım değerli. 24 saati yetiremeyen, az uyuyan kimselerdenim. Gün içerisinde yapabildiklerim yapmayı istediklerimin 100’de 1’i bile değil, ayrıca konsantre olmuş biçimde kod yazarken, kız arkadaşıyla yaşadığı sorunu paylaşan Abdülkadir’e teselli vermeye çalışınca malesef her iki konuda da başarılı olamıyorum. Dolayısıyla e-posta yazışmalarını veya daha hızlı iletişim kurulması gereken durumlarda telefon görüşmelerini anlık mesajlaşmalara tercih ediyorum.
Facebook ise doğası gereği bunun tam tersini istiyor. Her an, her dakika arkadaşlarınıza ve dolayısıylasisteme bağlı kalmamız için elinden geleni yapıyor. Messenger olayı da bu iş için attığı son adımlardan biri. Facebook’un mobil uygulamasını kullanan kimseler kısa bir süre önce, hiçbir alternatif sunulmaksızın Messenger uygulamasını yüklemeye mecbur bırakıldılar. “Hayır kardeşim ben yüklemek istemiyorum” diyenlere “Paşa gönlün bilir, o zaman uygulamayı da kullanmayacaksın” gibi bir cevap verdiler.
Şahsen ben gördüm ve arttırdım, uygulamayı bir saniye bile düşünmeden sildim. Sosyal medyanın amaç değil araç olması gerektiğine inanan biri olarak (Örnek: Facebook’ta yaşadığımız yalan dolan hayatlar) bu dayatmaya otomatikman karşı çıktım. Etkileşim bildirimlerinden mahrum kalmayı göze alarak, Facebook’un direkt tarayıcı üzerinden çalışmasını sağlayacak kısayolunu ekranıma ekledim.
Gerçek bir bağımlı değilseniz size de aynı şeyi yapmanızı tavsiye ederim. Facebook’u şu veya bu sebeplerle kullanıyoruz ve görünen o ki Skynet gibi oluncaya kadar da (hatta bazılarımız olduktan sonra da) kullanmaya devam edeceğiz. Ancak ufak fedakarlıklarla “Ben yaptım olacak” türü can sıkıcı uygulamalarını kabullenmeme hakkımız var, hatta -evet inanması zor ama- hiç kullanmamak gibi bir hakka da sahibiz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder